تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 1868
    کل نظرات کل نظرات : 3
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 41
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 94
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 196
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 1
    آي پي امروز آي پي امروز : 81
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 54
    بازدید هفته بازدید هفته : 962
    بازدید ماه بازدید ماه : 962
    بازدید سال بازدید سال : 37,182
    بازدید کلی بازدید کلی : 136,329

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.222.121.149
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : پنجشنبه 14 تیر 1403

خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

درمان ميخچه، بدون درد و خونريزي

درمان ميخچه، بدون درد و خونريزي

ميخچه,بيماري ميخچه,ميخچه در بارداري,علائم ميخچه,درمان ميخچه,درمان ميخچه با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان ميخچه,ميخچه را چگونه درمان کنيم,ميخچه در کودکان,ميخچه در بزرگسالان,ميخچه در نوزادان,ميخچه در بهار,ميخچه در تابستان,ميخچه در پاييز,ميخچه در زمستان,آشنايي با ميخچه,همه چيز در مورد ميخچه,ميخچه واگيردار است,ميخچه و درمان آن,ورزشهاي مناسب براي درمان ميخچه

درمان ميخچه, ميخچه پا

 

به گزارش بي اس ام اس زندگي کردن با ميخچه يکي از سخت‌ترين و دشوارترين مشکلات روي زمين است. بي‌شک کسي دوست ندارد با يک ميخچه دردناک در خيابان قدم بزند يا براي انجام کارهاي روزانه خود از اين سر شهر به آن سر شهر برود. ميخچه يکي از مشکلات رايجي است که بيشتر انسان‌ها دست کم يک‌بار آن را در طول زندگي تجربه مي‌کنند. ميخچه در نقاط مختلف پا به ويژه در ناحيه انگشتان و مفاصل آن ديده مي‌شود. درحقيقت ميخچه واکنشي است که پوست بدن در برابر فشارهايي قرارمي‌گيرد که به صورت مستمرو به دلايل مختلف مثل تنگي کفش يا اضافه وزن به سطح پوست وارد مي‌شود و به صورت برآمده و ضخيم شدن پوست به اندازه يک دانه عدس يا ذرت پيش مي‌رود. بي‌توجهي به درمان ميخچه گاهي افراد را وادار به انجام جراحي و خارج کردن آن از بدن مي‌کند، درحالي که درمان ميخچه يکي از ساده‌ترين و کم‌هزينه‌ترين روش‌هاست به شرط آنکه درمان آن در زمان مناسب انجام شود. براي درمان اين عارضه راه‌هاي مختلفي در شيوه‌هاي درماني طبيعي و خانگي در سراسر جهان وجود دارد که برخي از موثرترين آنها را با هم مرور مي‌کنيم.

چگونه ميخچه را شناسايي کنيد
ميخچه را با پينه اشتباه نگيريد
اگرچه ميخچه و پينه هردو ظاهر کاملا متفاوتي دارند اما گاهي توسط بسياري از مردم با يکديگر اشتباه گرفته مي‌شوند. پينه‌ معمولا سطح وسيع‌تري از پوست را به خود درگير مي‌کند و معمولا در قسمت‌هايي از کف پا که تماس مستقيم و مداوم با زمين دارد و تحت‌فشار زياد قرار مي‌گيرد، مثل پاشنه يا سينه‌ پا ديده مي‌شود، در حالي که ميخچه محدوده بسيار کوچکي را درگير مي‌کند و معمولا برجسته است، در يک نقطه رشد مي‌کند، ضخامت بيشتري دارد و احتمال نفوذ آن تا اعماق پوست بسيار زياد است. در حالي که پينه تنها در سطح پوست ديده مي‌شود و امکان نفوذ به لايه‌هاي زيرين پوست را ندارد.

راه‌هاي پيشگيري را بشناسيد
چرا ميخچه مي‌زنيد
دلايل مختلفي براي ابتلا به ميخچه وجود دارد که بسياري از آنها به  دليل بي‌احتياطي و بي‌توجهي خودمان به وجود مي‌آيد.  پوشيدن کفش‌ يا جوراب تنگ، تماس بيش از اندازه انگشتان با رويه کفش‌، پوشيدن کفش يا صندل بدون جوراب و پياده‌روي طولاني و مستمر، استفاده از کفش‌هاي پاشنه بلند و تنگ، عدم درمان قوس کف پا و افزايش فشار بر انگشتان و سينه‌ پا و در نهايت تقسيم نامتعادل وزن روي پاها از جمله عواملي است که موجب مي‌شود پا و انگشتان آن در معرض فشار قرار بگيرند و احتمال ابتلا به ميخچه در آنها تقويت شود، بنابراين اگر نسبت به اين موارد بي‌تفاوت باشيد به مرور شاهد درد مفصل انگشتان، التهاب، برآمدگي و سفتي پوست و دردهاي نقطه‌اي در موضع ميخچه خواهيد بود.

درمان ميخچه, ميخچه پا

نسخه: پاکسازي ميخچه با سرکه
طول درمان: 2 هفته، روزي دو بار
استفاده از سرکه براي درمان ميخچه يکي از ساده‌ترين شيوه‌ها براي خشک‌کردن و ازبين‌بردن آن‌ است. براي اين کار به سرکه سفيد و يک پنبه‌ نياز داريد. پنبه را به سرکه آغشته کنيد و آن را روي موضعي که ميخچه در آن به‌وجود آمده، بگذاريد. پنبه‌ سرکه‌اي را با نوارچسب پارچه‌اي پانسمان روي موضع ببنديد، به گونه‌اي که پنبه سرکه‌اي به طور کامل سطح ميخچه را مرطوب کند. بعد از 3 تا 4 ساعت پنبه سرکه‌اي را از روي ميخچه برداريد و اجازه دهيد، ميخچه به مدت 30 دقيقه هوا بخورد. پس از اين مدت پنبه‌ ديگري را به سرکه آغشته کنيد و به مدت 3 تا 4 ساعت به همان شيوه روي موضع ميخچه ببنديد. اين شيوه را به مدت 2 هفته، روزي دوبار تکرار کنيد تا در پايان هفته دوم شاهد خشک شدن و جدا شدن ميخچه از موضع باشيد.افرادي که به‌جاي استفاده از شيوه‌هاي طبيعي با قيچي، ناخن‌گير و اجسام برنده به جان ميخچه‌ها مي‌افتند آسيب‌هاي جدي به پوست خود وارد مي‌کنند.

اين هشدار را جدي بگيريد
ميخچه را جراحي نکنيد
کارشناسان و متخصصان پوست مي‌توانند نمونه‌هاي مختلفي از افراد مبتلا به ميخچه را مثال بزنند که با خوددرماني‌هاي بي‌مورد و خطرناک مشکلات زيادي براي خود به‌وجود آورده‌اند. افرادي که به جاي استفاده از شيوه‌هاي طبيعي با قيچي، ناخن‌گير و اجسام برنده به جان ميخچه‌ها مي‌افتند، آسيب‌هاي جدي به پوست خود وارد مي‌کنند، زيرا با اين کار موجب بروز عفونت و آلودگي در موضع ميخچه مي‌شوند و مشکلي به مشکلات قبلي خود اضافه مي‌کنند.

نسخه: پوست موز و اسانس چاي
طول درمان: 2 هفته روزي 2 ساعت
يکي ديگر از روش‌هاي خانگي درمان ميخچه تهيه مرهمي است که با کمک پوست موز و عصاره برگ درخت چاي به دست مي‌آيد. براي اين کار بايد يک عدد موز رسيده و کامل را به مدت 3 تا 4 ساعت درون يخچال بگذاريد. پس از اين مدت پوست موز را بکنيد و سفيدي‌هاي درون پوست آن را جدا کنيد. براي تهيه اين مرهم نياز به يک قاشق غذاخوري از اين کرک‌هاي سفيد داريد. به کرک‌هاي سفيد، 4 تا 5 قطره اسانس روغن چاي اضافه کنيد و آن را به آرامي ورز دهيد. اين مرهم را به مدت 2هفته، هر روز 2 ساعت روي ميخچه بگذاريد و آن را پانسمان کنيد. اين مرهم به شما کمک مي‌کند تا بعد از 2 هفته احساس بهتري نسبت به ميخچه داشته باشيد و ديگر هنگام پوشيدن کفش‌ و راه‌رفتن احساس درد نکنيد.

نسخه: مرهم روغن چاي سبز
طول درمان: يک هفته  پيش از خواب
اگر مدت زمان زيادي است که به ميخچه مبتلا هستيد و ديگر به آن به عنوان بخشي از بدن‌تان عادت کرده‌ايد، قطعا با يکي از انواع سرسخت آن روبه‌رو هستيد که داراي پوستي ضخيم و محکم است. مردم چين براي درمان اين نوع از ميخچه از عصاره، اسانس يا روغن برگ درخت چاي سبز استفاده مي‌کنند. براي اين کار کافي است 5 قطره از روغن چاي سبز را روي پنبه‌ بريزيد و آن را روي ميخچه قرار دهيد. البته پيش از اين کار بايد پاي خود را به خوبي با آب ولرم و صابون بشوييد و آن را با حوله خشک کنيد. در صورتي که به مدت يک هفته هر شب پيش از خواب اين روغن را روي ميخچه قرار دهيد، خواهيد ديد که بعد از اين مدت با نرم شدن و کاهش ميزان سختي و ضخامت ميخچه رو‌به‌رو خواهيد شد و درد کمتري را تجربه خواهيد کرد.

نسخه: آبليموي ترش و ميخک
طول درمان: 10 روز، هر چه بيشتر بهتر
استفاده از اين نسخه  يکي از موثر‌ترين روش‌ها براي درمان ميخچه است. براي تهيه اين نسخه خانگي کافي است 2 عدد گل ميخک خشک شده را درون  نصف استکان آبليموي ترش تازه بگذاريد و اجازه دهيد اين مخلوط به مدت يک ساعت در اين شرايط بماند تا خواص مفيد گل‌ميخک وارد آبليمو شود، سپس آبليمو را از صافي عبور دهيد تا گلبرگ‌هاي گل ميخک از آن جدا شود. پنبه‌اي را به اين ترکيب آغشته کنيد و آن را روي ميخچه خود بگذاريد. پيش از استفاده از اين ترکيب نيازي به شست‌وشوي پا با صابون نيست. تنها پايتان را با آب نيمه‌ولرم بشوييد و آن را کاملا خشک کنيد. مي‌توانيد از اين ترکيب در طول روز هرچند بار که توانستيد، استفاده کنيد، اما براي افرادي که مشغله کاري زيادي دارند، مي‌توانند روزي سه تا چهار بار از اين شيوه استفاده کنند، پس از 10 روز خواهيد ديد که ميخچه کم‌کم خشک شده و از بين مي‌رود.
منبع:مجله سيب سبز

درمان ميخچه، بدون درد و خونريزي


تاریخ ارسال پست: جمعه 09 بهمن 1394 ساعت: 22:33

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش