تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 1868
    کل نظرات کل نظرات : 3
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 3
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 18
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 449
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 6
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 1
    آي پي امروز آي پي امروز : 13
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 57
    بازدید هفته بازدید هفته : 1,996
    بازدید ماه بازدید ماه : 1,996
    بازدید سال بازدید سال : 38,216
    بازدید کلی بازدید کلی : 137,363

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.143.22.19
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : شنبه 16 تیر 1403

خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

علائم و نشانه ای سرطان کبد+سرطان کبد درمان دارد؟

علائم و نشانه ای سرطان کبد+سرطان کبد درمان دارد؟

سرطان کبد,سرطان کبد و علائم آن,سرطان کبد درمان دارد؟,سرطان کبد و درمان,سرطان کبد چیست,سرطان کبد بدخیم,سرطان کبد آنجلینا جولی,سرطان کبد پیشرفته,علائم سرطان کبد,سرطان کبد در کودکان,سرطان کبد و علائم آن,سرطان کبد و علایم آن,سرطان کبد و درمان آن,سرطان کبد و راه درمان آن,سرطان کبد و راههای درمان آن,آیا سرطان کبد درمان دارد,آیا سرطان کبد درمان دارد؟,سرطان کبد درمان قطعی دارد,آیا سرطان کبد درمان قطعی دارد؟,سرطان کبد و شیمی درمانی,سرطان کبد+درمان,سرطان کبد درمان,سرطان کبد شیمی درمانی,سرطان کبد و راه درمان,سرطان کبد و راههای درمان,سرطان کبد چیست,علائم سرطان کبد چیست؟,علت سرطان کبد چیست,درمان سرطان کبد چیست,نشانه های سرطان کبد چیست,دلیل سرطان کبد چیست,سرطان کبد بدخیم چیست,علائم سرطان کبد چیست,درمان سرطان کبد بدخیم,علایم سرطان بدخیم کبد,سرطان کبد پیشرفته,علائم سرطان کبد پیشرفته,درمان سرطان کبد پیشرفته,علایم سرطان پیشرفته کبد,علائم سرطان کبدی,علائم سرطان کبد در کودکان,علائم سرطان کبد,علائم سرطان کبد چیست,علایم سرطان کبدی,علایم سرطان کبد چیست؟,علائم سرطان کبد در زنان,علایم سرطان کبد در کودکان,علایم سرطان کبد در کودکان,سرطان کبد کودکان

علائم و نشانه ای سرطان کبد+سرطان کبد درمان دارد؟

 

به گزارش بی اس ام اس سرطان کبد، رشد سرطانی سلول‌های کبد است که به صورت یک توده در قسمت فوقانی راست شکم و با علائم عمومی مانند زردی و ضعف خود را نشان می‌دهد.

تومورهایی که در کولون، پانکراس، معده، ریه، پستان یا جایی دیگر به وجود می‌آیند، می‌توانند تا کبد گسترش پیدا کنند و گاهی اوقات باعث درد کبد شده و به فعالیت کبد آسیب وارد می‌کنند.

در مرحله اولیه سرطان کبد هیچ علامتی وجود ندارد. با گسترش سرطان، اولین علائمی که به وجود می‌آیند، عمومی و مبهم هستند. (مثل؛ ناخوشی، تهوع، کم اشتهایی، کاهش وزن و خستگی) علائم دیگر آن مثل؛ درد شکمی در بالای ناحیه کبد، یرقان (زرد شدن بدن و زرد شدن قسمت‌های سفید رنگ چشم)، خارش ( ناشی از یرقان)، ورم شکم (علت بروز این مشکل ناشی از خود سرطان کبد است. این بیماری همچنین می‌تواند ناشی از آب آوردگی شکم باشد که با اختلالات متعدد کبدی به وجود می‌آید.)

عوامل ابتلا مثل؛ سیروز کبدی (باعث می‌شود که روی کبد جای زخم ایجاد شود که البته این بیماری پیشرفت کندی دارد.)، عفونت طولانی مدت ویروس هپاتیت بی یا هپاتیت سی (عموماً بیست تا سی سال پس از اینکه فرد برای اولین بار به عفونت هپایتیت بی یا هپاتیت سی مبتلا می‌شود، سرطان کبد می‌گیرید.)، خوردن آفلاتوکسین (سمی است که عمدتاً در کشورهای در حال توسعه است و بعضی از غذاها مثل بادام زمینی را آلوده می‌کند.)، التهاب روده (بعضی از بیماری‌ها که باعث التهاب پایدار روده می‌شود، خطر ابتلای افراد به سرطان مجرای صفراوی مثل کولیت زخمی را افزایش می‌دهد.)، استعمال دخانیات و عفونت پاراستیک.

برای افرادی که خطر ابتلا به سرطان کبد در آن‌ها زیاد است، غربالگری با استفاده از اولتراسوند و گاهی اوقات آزمایش خون آلفا پروتئین در فواصل شش تا دوازده ماهه، توصیه می‌شود. (مثل بیماران مبتلا به سیروزی که به عفونت ویروس هپاتیت بی یا سی دچار شده‌اند.)

جهت تشخیص بهتر این بیماری از آزمایشاتی استفاده می‌شود. مثل؛ آزمایشات تشخیصی تصویربرداری (سی تی اسکن یا ام آر ای و…. این آزمایشات محل دقیق و گستره سرطان را نشان می‌دهند.)، نمونه برداری از کبد، آزمایش خون و در صورت عدم تشخیص این بیماری توسط آزمایش‌های گفته شده، آزمایش‌های دیگری انجام می‌گیرد. (مثل لاپراسکوپی که یک عمل کوچک برای مشاهده داخل شکم با یک دوربین انعطاف پذیر است.)

درمان سرطان کبد، بسته به سن فرد مبتلا و سلامت کلی، از روش‌های زیر انجام می‌شود؛ جراحی برداشتن قسمتی از کبد، جراحی پیوند کبد، منجمد کردن سلول‌های سرطانی (در روش کرایو ابلیشن از سرمای شدید برای از بین بردن سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود. بطوریکه پزشک یک ابزار (کرایو پروب) که حاوی نیتروژن مایع است را مستقیماً در تومورهای کبد قرار می‌دهد.)، گرم کردن سلول‌های سرطانی (در ابلیشن رادیوفرکانسی، برای گرم کردن و نابودی سلول‌های سرطانی از جریان برق استفاده می‌شود.)، تزریق الکل به تومور، پرتو درمانی، دارودرمانی هدفمند و شیمی درمانی.

حفظ وزن مناسب و احتیاط کردن در ارتباط با استفاده از مواد شیمیایی، خطر ابتلا به این بیماری را کم می‌کند.

برای هپاتیت سی هیچ واکسنی وجود ندارد، اما می‌توان با رعایت این نکات، خطر ابتلا به آن را کاهش داد؛ مطلع شدن از وضعیت سلامت شریک جنسی، استفاده از سوزن تمیز، هنگام استفاده از داروهای تزریقی، استفاده از وسایل تمیز برای سوراخ کردن گوش و یا خالکوبی و…

منبع:

مقالات دکتر سید امیر منصصور رضا دوست

سرطان کبد


تاریخ ارسال پست: جمعه 07 خرداد 1395 ساعت: 22:51
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش