تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 1868
    کل نظرات کل نظرات : 3
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 45
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 130
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 196
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 1
    آي پي امروز آي پي امروز : 108
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 54
    بازدید هفته بازدید هفته : 998
    بازدید ماه بازدید ماه : 998
    بازدید سال بازدید سال : 37,218
    بازدید کلی بازدید کلی : 136,365

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.137.161.132
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : پنجشنبه 14 تیر 1403

خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

بادرنجبویه خواص و فواید بادرنجبویه

بادرنجبویه خواص و فواید بادرنجبویه

بهتراست بدانید که گیاه «بادرنجبویه» مدتهاست که توسط پزشکان مشرق زمین، برای درمان و از بین بردن مشکلات خلقی استفاده می گردد و همچنین مصرف آن جهت سردرد با منشاء عصبی، ضعف حافظه و خستگی روحی مفیدو نافع است.

خواص و فواید بادرنجبویه

بهتر است بدانید که دکتر علی زرگری در خصوص فواید این گیاه می گوید: «وارنگ بو» یا «بادرنجبویه» در طب عوام برای مصارفی از قبیل برطرف کردن دل پیچه ناشی از نفخ و تقویت معده به کار می رود و بهتر است بدانید که از مصارف اصلی و ویژگی های خاص آن، آرام کردن اعصاب و تقویت قلب می باشد.

خواص و فواید بادرنجبویه

قابل ذکر است که برگها و ساقه تازه بادرنجبویه تا حدی اشتها آور بوده و موجب ترشح شیره گوارشی می گردد.در واقع  این گیاه محرک دستگاه گوارشی بوده و به هضم غذا کمک فراوانی می کند استفاده از بادرنجبویه خام یا نوشیدن ده کرده آن برای درمان دل به هم خوردگی های گوارشی و ناراحتی های عصبی بسیار مفید و موثراست.قابل ذکر است که این گیاه سرعت تعریق را بالا برده و به عنوان دارویی بادشکن مصرف آن به شکل خام (خرد شده در تهیه سالاد) یا به صورت دم کرده برای افرادی که از نفخ معده رنج می برند توصیه و تجویز می گردد.

خواص و فواید بادرنجبویه

بدنیست بدانید که گیاه بادرنجبویه به دلیل داشتن نوعی اسانس روغنی معطر در آن نقش زیادی در درمان افسردگی داشته و دستگاه عصبی را به طور معجزه آسایی تقویت می نماید و دارویی آرام بخش به شمار می رود. افزودن چند برگ و ساقه بادر نجبویه در سالادهای مقوی کبد ، سبب تحریک کبد و غده آدرنال می شود و آن را به خوبی تقویت می کند.در واقع بادرنجبویه بند آورنده خونریزیهای قاعدگی نیز بوده و به عنوان دارویی ضد ویروس، ضد باکتری و ضد اسپاسم کاربرد دارد. از تخم بادرنجبویه جهت تزیین روی سالاد استفاده می گردد.

خواص و فواید بادرنجبویه

بدنیست بدانید که بادرنجبویه تسکین‌دهنده و آرام‌بخش است. لازم به ذکر است که به همین دلیل هم برای مقابله با اضطراب و تشویش و گرفتگی‌های عضلانی مفید ونافع است. در واقع متأسفانه زمانی که اضطراب و نگرانی بر فرد غلبه می‌کند اسپاسم های عضلانی نیز آزاردهنده می‌شوند. در این شرایط می‌توانید به این گیاه اعتماد کنید. برگ‌های بادرنجبویه روی گیرنده‌های گابا (GABA) تأثیر می‌گذارند. برگ این گیاه، بهترین دارو برای کسی است که هنگام نگرانی و اضطراب دچار ناراحتی معده می گردند. دم کرده آن نیز جهت بهبود تهوع، مراحل اول سرماخوردگی، خستگی عصبی و افسردگی نافع است.
ضماد برگ این گیاه برای بهبود درد مفاصل موثر است.در واقع در اسپانیا، برگ بادرنجبویه را به سس سالاد اضافه می‌کنند و برگ تازه آن را با چای معمولی مخلوط و یک نوشیدنی مطبوع تهیه می‌ نمایند. دم کرده آن تعریق بدن را افزایش می‌دهد که راه درمان سنتی سرماخوردگی‌های همراه با تب است. همچنین نوشیدن دم کرده ی بادرنجبویه بعد از غذا به هضم آن کمک می‌ نماید.

منبع:تبیان

منبع: آکا

بادرنجبویه


تاریخ ارسال پست: دوشنبه 10 خرداد 1395 ساعت: 15:01

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش