تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 1868
    کل نظرات کل نظرات : 3
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 92
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 307
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 449
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 6
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 1
    آي پي امروز آي پي امروز : 213
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 57
    بازدید هفته بازدید هفته : 2,285
    بازدید ماه بازدید ماه : 2,285
    بازدید سال بازدید سال : 38,505
    بازدید کلی بازدید کلی : 137,652

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.148.105.248
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : شنبه 16 تیر 1403

خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

خواص و فواید گیاه دم اسب

خواص و فواید گیاه دم اسب

جالب است بدانید که حدود ۵۰ نوع از گیاه دم اسب وجود دارد که در سراسر دنیا مشاهده می شود. البته گیاه دم اسب دارای مقدار فراوانی آلومینیوم ، پتاسیم، منگنز و فلاوانوئیدزهای دیگر می باشد.

خواص و فواید گیاه دم اسب

لازم به ذکر و توجه است که این گیاه برای معالجه ناراحتی پروستات، عفونت های مجرای ادراری، دفع سنگ کلیه و کیست به کار برده می شودو کاربرئ فراوانی دارد.از خواص و کاربرد گیاه دم اسب از نظر طبیعت طبق رأی حکمای طب سنتی ایران کمی سرد و خشک می باشد و عقیده دارند که گیاه قابض و بند آورنده خونریزی از اعضای مختلفه بدن می باشد و در بند آوردن خونروی از رحم مفیداست. در ضمن جهت بندآوردن خون شیره تازه این گیاه را می‌توان استفاده نمود.جهت جلوگیری از خون دماغ شیره این گیاه را در بینی بچکانید تا تاثیر بگذارد.قابل توجه است که جهت درمان خونروی‌های داخلی اعم از ریوی یا احشایی و رحمی از دمکرده این گیاه روزی 3 فنجان بنوشیدتا تاثیر بگذارد جهت درمان اخلاط خونی از جوشانده دم‌اسب استفاده گردد. بهتر است بدانید که جهت درمان بیماری‌های سل 10 گرم از این گیاه را در 300 سی‌سی آبجوش دم‌کرده قبل از غذا یک فنجان میل کنید.

خواص و فواید گیاه دم اسب

جالب است بدانید که کسانی که آسم دارند از دمکرده دم‌اسب استفاده کنندمفید است.از این گیاه بعنوان مدّر استفاده می شود.خاکستر گیاه برای برطرف کردن اسیدی معده و سوء هاضمه استفاده می شود.( کمی بعد از غذا میل کنید) ضد درد و مسکن می باشد برای معالجه روماتیسم  وسوزاک مصرف می شود.از جوشانده آن برای رفع حالت تب در معده و کبد میل می کنند.برای رفع گلو درد و ورم گلو جوشانده دم اسبی را غرغره کنید.کمپرس آن برای رفع دردهای آرتروز و ورم مفاصل مفید می باشد.بدنیست بدانید که مصرف گیاه دم اسب به دلیل خاصیت ادرارآوری که دارد، ورم‌های نقاط مختلف بدن را رفع می‌کند همچنین دارای ترکیبات سیلیکاتی و سیلیسی است.البته گیاه دارویی دم اسب ترمیم کننده بافت‌های بدن، تصفیه کننده خون، ضد درد، بندآورنده خون و ضد فشارخون می باشد همچنین برایب رطرف کردن سوءهاضمه مفید و نافع است.

خواص و فواید گیاه دم اسب

در واقع گیاه دارویی دم اسب به دلیل داشتن سیلیس برای ترمیم شکستگی‌ها مؤثر و مفیداست همچنین دردهای مفصلی را تسکین می‌بخشد اما مصرف بیش از حد آن باعث بروز اسهال و اختلالات گوارشی می‌گرددقابل ذکر است که سیلیکای موجود در آن با تقویت بافت های پیوندی مغز و سلول های عصبی، حافظه ضعیف را تقویت می نماید.

خواص و فواید گیاه دم اسب

بهتر است بدانید که  مصرف آن با کلسیم برای پیش گیری از بروز پوکی استخوان، آرتریت و بیماری های دیگر مربوط به تراکم پایین استخوان مفید و نافع است.  ناراحتی کلیه و مثانه را برطرف می کند.
این گیاه را نباید کودکان خردسال و زنان حامله مصرف نمایند.

منبع:روزنامه خراسان

منبع:سلامت نیوز

منبع:تبیان

گیاه دم اسب


تاریخ ارسال پست: دوشنبه 10 خرداد 1395 ساعت: 15:05

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش