همه چیز در مورد خاصیت و خواص ترب سیاه برای سنگ کلیه و سرفه

همه چیز در مورد خاصیت و خواص ترب سیاه برای سنگ کلیه و سرفه در سایت علم سرا

ترب سیاه,ترب سیاه سنگ کلیه,ترب سیاه ویکی,ترب سیاه خواص,ترب سیاه به انگلیسی,ترب سیاه برای سنگ کلیه,ترب سیاه و سنگ کلیه,ترب سیاه و عسل,ترب سیاه سنگ کلیه,ترب سیاه چیست,آب ترب سیاه سنگ کلیه,خواص ترب سیاه سنگ کلیه,ترب سیاه ویکی پدیا,ترب سیاه ویکی,ترب سیاه و خواص آن,ترب سیاه چه خواصی دارد,خواص ترب سیاه چیست,خواص ترب سیاه و سفید,خواص ترب سیاه با عسل,خواص ترب سیاه برای پوست,خواص ترب سیاه و عسل,خواصیت ترب سیاه,خواص ترب سیاه برای سنگ کلیه,ترب سیاه به انگلیسی,آب ترب سیاه برای سنگ کلیه,ترب سیاه برای دفع سنگ کلیه,روش مصرف ترب سیاه برای سنگ کلیه,ترب سیاه و دفع سنگ کلیه,خواص ترب سیاه و سنگ کلیه,ترب سیاه برای درمان سنگ کلیه,ترب سیاه با عسل,ترب سیاه+عسل,خواص ترب سیاه در درمان سنگ کلیه,خاصیت ترب سیاه چیست

ترب سیاه , خواص ترب سیاه  , مضرات ترب سیاه , خاصیت ترب سیاه برای کلیه

      علم سرا >>> پزشکی >>> داروهی گیاهی >>> در این مطلب به صورت کامل به ترب سیاه خواص – مضرات ترب سیاه می پردازیم

ترب سیاه , خواص ترب سیاه  , مضرات ترب سیاه , خاصیت ترب سیاه برای کلیه

ترب سیاه

یکی از خوشمزه ترین و پر خاصیت ترین گیاهان ترب سیاه است که اصولا ما کمتر آنرا می خوریم.دلیل کم لطفی به این ترب هم کمبود اطلاعات در مورد این گیاه است.یکی از بهترین گیاهان دارویی برای درمان سرفه همین ترب است.این گیاه سلامت روده ها را تضمین می کند.این گیاه سرشار از ویتامین c است و با خوردن آن می توانید نیاز خود را به این ویتامین برطرف کنید.بعضی از چیزها بسیار توصیه شده اند و نباید آنها را نادیده بگیریم مانند سیاه دانه و تخم شربتی و گل نرگس و فلفل دلمه و ترب سیاه.

سیاه دانه , سیاه دانه و عسل , سیاه دانه برای لاغری , سیاه دانه چیست , خواص روغن سیاه دانه

ترب سیاه , خواص ترب سیاه  , مضرات ترب سیاه , خاصیت ترب سیاه برای کلیه

از دسته گیاهان غده ای است که در پروسه درمان بسیاری از بیماری های احشایی بدن موثر است. این گیاه غده ای، در فصل پاییز و زمستان با افزایش برودت دما تاثیرگذاری مثبتش بیشتر نمایان می شود.

فواید اصلی ترب سیاه

ترب سیاه دوست دستگاه گوارش میباشد

در طب گیاهی و سنتی ترب سیاه شهرت زیادی برای حفظ سلامت روده‌ها دارد. از سالیان قبل خواص ترب سیاه روی سیستم گوارشی و به‌ویژه برای تنظیم عملکرد صفرا کاملا شناخته شده است. به این ترتیب که این ترب باعث افزایش ترشح و دفع صفرا می‌شود. نقطه قوت دیگر ترب سیاه این است که باعث سم‌‎زدایی از کبد می‌شود. زمانی که به عنوان مثال داروی زیادی می‌خورید بعد از آن لازم است که به فکر سم‌زدایی از این عضو حساس بدن باشید. این ترب همچنین خاصیت ملینی جزیی نیز دارد. توجه داشته باشید در صورت انسداد مجاری صفراوی نباید از ترب سیاه استفاده کرد.

فلفل دلمه , فلفل دلمه ای , فلفل دلمه ای به انگلیسی , فلفل دلمه نر و ماده

ترب سیاه , خواص ترب سیاه  , مضرات ترب سیاه , خاصیت ترب سیاه برای کلیه

اثیرگذار بر روی دستگاه گوارش و کبد: در طب گیاهی و سنتی، ترب سیاه را به عنوان حافظ سلامت روده ها می شناسند

ترب سیاه با سرفه مقابله میکند

امان از زمانی که سرفه‌های پی در پی راه نفس آدم را بند می‌آورد. در این صورت هیچ‌چیز به اندازه ترب سیاه یک درمان مفید و طبیعی نیست. شربت ترب سیاه باعث می‌شود که مخاط برونشیت روان شده و دفع شود. به همین دلیل هم برای درمان سرفه و مشکلات تنفسی فوق‌العاده است.

افتیمون , افتیمون به انگلیسی , افتیمون ویکی پدیا

ترب سیاه , خواص ترب سیاه  , مضرات ترب سیاه , خاصیت ترب سیاه برای کلیه

تاثیر مثبت این گیاه غده ای بر روی تنظیم عملکرد صفرا کاملاً شناخته شده است. در واقع این عمل را با افزایش ترشح و دفع صفرا به خوبی انجام می دهد.

روش مصرف ترب سیاه برای درمان سرفه

ترب سیاه را شسته و پوست بگیرید و سپس خرد کنید. ترب‌های خرد شده را کف ظرف بچینید و روی آن را با یک لایه نازک شکر یا قند بپوشانید. اجازه دهید به مدت یک روز بماند تا شربت آن دربیاید. شربت به دست آمده را در یک پیاله ریخته و روزانه ۴ تا ۶ قاشق میل کنید.

توجه

شربت به دست آمده را بیش از ۴۸ ساعت نگهداری نکنید. در صورت انسداد مجاری صفراوی از ترب سیاه استفاده نکنید.

 

قرص جوشان,قرص جوشان ویتامین C,قرص جوشان Acc,قرص جوشان مولتی ویتامین,قرص جوشان منیزیم,قرص جوشان استیل سیستئین 600,قرص جوشان فلویموسیل,قرص جوشان کلسیم,قرص جوشان Acc چیست,قرص جوشان به انگلیسی,قرص جوشان ویتامین C در بارداری,قرص جوشان ویتامین C برای بارداری,قرص جوشان ویتامین C برای کودکان,قرص جوشان ویتامین C,قرص جوشان ویتامین C خارجی,قرص جوشان ویتامین C بارداری,قرص جوشان ویتامین ث,قرص جوشان ویتامین ث در بارداری,عوارض قرص جوشان ویتامین C,قرص جوشان Acc Long,قرص جوشان Aac,خواص قرص جوشان Acc,موارد مصرف قرص جوشان Acc,قرص جوشان Acc لانگ,قرص جوشان Acc برای چیست,فواید قرص جوشان Acc,قرص جوشان Aac Long,قرص جوشان مولتی ویتامین خارجی,قرص جوشان مولتی ویتامین اسوه,قرص جوشان مولتی ویتامین مینرال,قرص جوشان مولتی ویتامین در بارداری,قرص جوشان مولتی ویتامین آلمانی,قرص جوشان مولتی ویتامین ویتا فیز,قرص جوشان مولتی ویتامین کودکان,قرص جوشان مولتی ویتامین حکیم,قرص جوشان مولتی ویتامین برای کودکان,قرص جوشان منیزیم برای چیست,قرص جوشان منیزیم در بارداری,قرص جوشان منیزیم Hansal,قرص جوشان منیزیم ویتافیز,قرص جوشان منیزیم,قرص جوشان منیزیوم,قرص جوشان Magnesium,خواص قرص جوشان منیزیم,عوارض قرص جوشان منیزیم,قرص جوشان فلویموسیل برای چیه,قرص جوشان Fluimucil,عوارض قرص جوشان فلویموسیل,قیمت قرص جوشان فلویموسیل,فواید قرص جوشان فلویموسیل,موارد مصرف قرص جوشان فلویموسیل,قرص جوشان فلویموسیل 600,قرص جوشان فلویموسیل چیست,قرص جوشان کلسیم فورت,قرص جوشان کلسیم دی,قرص جوشان کلسیم در بارداری,قرص جوشان کلسیم فورت مینو,قرص جوشان کلسیم د,قرص جوشان کلسیم دی 3,قرص جوشان کلسیم فورت در بارداری,قرص جوشان کلسیم D3,قرص جوشان کلسیم خارجی,قرص جوشان به انگلیسی قرص جوشان , فواید قرص جوشان ویتامین c , خواص قرص جوشان مولتی ویتامین , عوارض قرص جوشان acc

ترب سیاه , خواص ترب سیاه  , مضرات ترب سیاه , خاصیت ترب سیاه برای کلیه

این گیاه از طریق سم زدایی، بر روی کبد تاثیرگذار است. به عنوان مثال در فصل پاییز و زمستان که ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا افزایش می یابد و به دنبال آن مصرف داروهای شیمیایی برای درمان بیشتر می شود، کبد کار سم زدایی بدن را انجام می دهد

روز هایی که پرخوری میکنید از ترب سیاه استفاده کنید

عید نزدیک و بساط مهمانی و پرخوری در پیش. خوشبختانه ترب سیاه پشت آن ظاهر سیاه و گوشت آب‌دار و کمی تند خود حاوی ترکیبات بسیار قوی می‌باشد که کبد را تقویت و تمیز کرده و عملکرد صفرا را کنترل می‌کند. برای همین هم برای روزهای جشن و سروری که رژیم را فراموش می‌کنید و حسابی دلی از عزا در می‌آورید خوب است. بالاخره بعد از پرخوری و مصرف انواع مواد غذایی چرب و شیرین باید صفایی به کبدتان بدهید.

کتوتیفن , کتوتیفن شربت , شربت کتوتیفن , شربت کتوتیفن برای چی خوبه , شربت کتوتیفن خارجی برای نوزاد و کودکان

ترب سیاه , خواص ترب سیاه  , مضرات ترب سیاه , خاصیت ترب سیاه برای کلیه

دارای خاصیت ملینی است. بنابراین برای افرادی که به دلیل کم خونی ناشی از فقر آهن قرص اسید فولیک را مصرف می کنند، در رفع یبوست تاثیرگذار است.

روش مصرف ترب سیاه در روزهای که پرخوری میکنید

یک هفته قبل از روزهای عید یا یک هفته بعد از آن حتماً یک عدد ترب سیاه خام میل کنید. توجه داشته باشید در صورت انسداد مجاری صفراوی نباید از ترب سیاه استفاده کرد.

 

جوش صورت , جوش صورت نوزاد , درمان جوش صورت , جوش صورت نشانه چیست

ترب سیاه , خواص ترب سیاه  , مضرات ترب سیاه , خاصیت ترب سیاه برای کلیه

شربت این گیاه باعث روان شدن مخاط برونشیت شده و در نتیجه باعث دفع عفونت از مجاری تنفسی و درمان سرفه می شود. البته در مقابله با سرفه نیز در صورت انسداد مجاری صفراوی نباید از ترب سیاه یا شربت آن استفاده کرد.

ترب سیاه برای رفع خستگی

ترب غده ای سیاه سرشار از ویتامین C می‌باشد برای همین هم با خستگی مقابله می‌کند. می‌توانید به کودکان بالای سه سال شربت ترب سیاه بدهید تا خستگی گذرای آن‌ها از بین برود.

سینورا , سینورا چیست , سینورا پیشرفته ترین دارو , بهترین دارو سینورا , سینورا چیست

ترب سیاه , خواص ترب سیاه  , مضرات ترب سیاه , خاصیت ترب سیاه برای کلیه

خاصیت شگفت انگیز ترب سیاه

روش استفاده از ترب سباه برای رفع خستگی

آن را را بشویید و پوست بگیرید. سپس آن‌ها را به‌صورت ورقه‌های نازک خرد کنید. ترب‌های خرد شده را کف ظرف بچینید و روی آن را با یک لایه نازک شکر یا قند بپوشانید. اجازه دهید به مدت یک روز بماند تا شربت آن دربیاید. شربت به دست آمده را در یک پیاله بریزید. به بچه‌های بالای سه سال روزی ۲ تا ۳ قاشق چایخوری از این شربت بدهید. حواستان باشد که نباید این شربت را بیش از ۴۸ ساعت نگهداری کرد. در صورت انسداد مجاری صفراوی از مصرف آن خودداری شود.

صابون گیاهی , صابون گیاهی برای جوش صورت , صابون گیاهی کاملیا , صابون گیاهی برای مو , طرز تهیه صابون گیاهی

ترب سیاه , خواص ترب سیاه  , مضرات ترب سیاه , خاصیت ترب سیاه برای کلیه

منبع غنی از ویتامین C است که علاوه بر جذب آهن بدن، به عنوان آنتی اکسیدان قوی در بدن عمل می کند که علاوه بر بالا بردن توان سیستم ایمنی بدن باعث رفع خستگی نیز می شود.

ویژگی ترب سیاه خوب

موقع خرید ترب‌هایی را انتخاب کنید که کاملا سفت، سالم، بدون زدگی و بدون لک باشند. توجه داشته باشید که می‌شود به مدت چند هفته این گیاه  را در یخچال نگهداری کرد البته به شرط اینکه آن‌ها را نشسته باشید و داخل یک کیسه پلاستیکی سوراخ‌سوراخ نگهداری کنید

همه چیز در مورد خاصیت و خواص ترب سیاه برای سنگ کلیه و سرفه